Relaxing day

Hej allihopa, eller godmorgon får jag väl säga för nu har klockan precis blivit 7 där hemma.

Igår gick jag upp klockan 5 på morgonen och satte mig på ett direkt tåg från brisbane till sydney. Det tog totalt 13 timmar tills jag kom till Sydney central. Helt sjukt vilka avstånd det är här i aussie! Sen skulle jag ta med därifrån till collaroy och det tog ytterligare ca 2 timmar. Snacka om att jag va trött när jag kom fram.

Tom är kvar i Brsibane tills vidare, han ville verkligen inte tillbaka till collaroy och vill kolla sina jobbchanser där istället. Jag känner ju att jag vill tillbaka till mitt jobb så det får bli såhär ett tag :) Lite tid ensam skadar ju aldrig heller

Sov som en stock i 12 timmar inatt och idag har jag haft en skön dag. Jag skulle börja jobba idag men det blev imorgon istället. Idag har jag bara slappat, surfat på internet och handlat mat. Jag gjorde faktiskt något idag som jag inte har gjort på vädigt länge, jag va ute och sprang! Jag sprang till mataffären och power-walkade tillbaka. Det va ingen lång runda men det va skönt att röra på sig lite. Får lite ångest när jag tänker på hur mycket jag brukade springa innan tjejmilen i höstas. Träning har inte dirket varit min högsta prioritering den senaste tiden. Men jag är så galet trött efter att jag har jobbat så det blir lixom inget extra. Men nu ska jag försöka att i alla fall ändra mina matvanor lite. Minska på godiset helt enkelt. Idag va det specialpris på tim tam och jag lät bli att köpa, stolt!!

Ne men det har vart galet skönt att inte bry sig dom senaste månaderna, men jag vill bara känna mig nyttig igen :) Så att minska på sockret skadar ju inte.

Jaja, nu ska jag sluta babbla. Ska strax laga lite mat och sen ska jag skypa mamma :) Kul ska det bli. Av någon anledning är hemlängtan verkligen på top nu så det är alltid skönt att snacka lite med familjen :) Dom brukar säga att hemlängtan är som värst efter 3 månader och nu har vi snart nått den gränsen.

Hoppas ni får en bra dag där hemma, puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0