JOB!

Hej allihopa :)

Jag provjobbade ju igår och det gick ganska bra :) Det va lite skakigt men så är det ju alltid när man gör något man inte har gjort förut. Jag fick tre tider denna veckan så jag är jätteglad för det :) Det enda som är lite segt är att jobbet är ju på manly vilket är en 30 minuters båt tur från centrala sydney. Iofs så är det en jätte vacker och skön tur men jag vet inte om jag vill pendla så många dagar i veckan. Men vi börjar så här så får vi se vad som händer. Jag vill ju absolut inte tacka nej till jobb.

Så nu är klockan 23:15 och jag har kommit hem från dagens jobb, det gick bra idag också men det va inte så mycket att göra för vädret va lite dåligt. Men jag har träffat nya trevliga människor, och när jag jobbar får jag gratis mat så det är ju jättebra verkligen för våran budget :P Man får också betalt här varje vecka och man får cash direkt i handen, så det är också bra för oss :)

Tom har en jobbintervju imorgon så vi får hoppas att den går bra :) Det känns riktigt bra just nu allting, förutom att vi måste hitta en lägenhet. Vi kollar hela tiden varje dag, dom billiga försvinner snabbt så man måste ligga på. Vi kollade på en "studio" idag men vi kände att den var för liten.

Imorgon ska jag göra en 5 timmar lång kurs som heter RSA, man måste göra den här i aus om man jobbar med alkohol. Sen efter det ska jag jobba igen. Så det blir en fullpackad dag :)

Hoppas allt är bra i sweeeeden. Även fast vi har det bra här så saknar jag er alla!

Puss och kram/Carolina

I have got a job! Feels great, I'm waitressing at a restaurant on the shore of manly beach. Its alittle bit hard as I have never waitressed before but ill learn quickly. The only bad thing about it is that I have to commute from central sydney to manly, but I will manage for a while. The only thing we need to sort out now is an apartment : Things are looking good as tom has a job interview tomorrow aswell.  So lets hope for the best :)




The sydney habour bridge, my view when I take the ferry to work, it really is amazing.


Kommentarer
Postat av: Thorgeir

Fantastic Carolina! Well done! It's a ripper!

So proud of you my "little" girl.



Love

Dad



2011-01-12 @ 16:36:11
Postat av: Emelie Rommedahl

Gud vad roligt med jobb :D Massa grattis!

2011-01-12 @ 18:01:17
URL: http://erommedahl.blogg.se/
Postat av: Gunnar & Elisabet

Howdy! Great to hear about all your adventures!Sounds if yo're having an exiting time. Tom - get a job!!! Don't let your girl bring in all the money! Maybe you can work as a chess instructor - or maybe not(-:Carro, enjoy the beautiful trip to Manly everyday - just think of us here in icecold and snowy SanaClausland - many people here would die to change places with you right now. AND be happy that you're not living in Queensland, Brisbane is being evacuated as we speak.Tragic indeed.Kram G&E

2011-01-12 @ 18:37:03
Postat av: Anonym

Howdy! Great to hear about all your adventures!Sounds if yo're having an exiting time. Tom - get a job!!! Don't let your girl bring in all the money! Maybe you can work as a chess instructor - or maybe not(-:Carro, enjoy the beautiful trip to Manly everyday - just think of us here in icecold and snowy SanaClausland - many people here would die to change places with you right now. AND be happy that you're not living in Queensland, Brisbane is being evacuated as we speak.Tragic indeed.Kram G&E

2011-01-12 @ 18:38:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0